Fitasport - Fit & Afvallen & Sporten - Fitasport.nl

Krachttraining

8 Dingen die je nog niet wist over krachttraining


By Fitasport |  01-06-2017 | Training | 0 Reacties 

 

1. Je hoeft niet groot te zijn om sterk te zijn


Krachttraining betekent dat je zowel je spieren als je zenuwsysteem traint. Samen vormen zij het neuromusculair systeem. Grote spieren hebben betekent niet dat je sterker zal zijn dan iemand anders met kleinere spieren.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

2. Losse gewichten activeren meer spieren dan machines


Voor oefeningen met losse gewichten heb je doorgaans meer spieren nodig. Buiten de beoogde spiergroep gebruik je namelijk ook andere spieren wanneer je het gewicht verplaatst. Dat betekent natuurlijk niet dat gewichtsmachines een goed resultaat hebben. De beste resultaten krijg je als je varieert tussen beide.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

3. Misbruik van steroïden heeft een invloed op de geslachtskenmerken


Anabole steroïden worden gebruikt om de spiermassa te doen toenemen, je de mogelijkheid te geven harder te trainen en sneller te herstellen na de trainingen. In de meeste competitiesporten zijn anabole steroïden tegenwoordig illegaal.

Anabole steroïden gedragen zich als het mannelijke hormoon testosteron, waardoor de natuurlijke productie van dit en andere sekshormonen in het lichaam afneemt. Dit kan leiden tot het krimpen van de testikels en borstvorming bij mannen. Bij vrouwen kan dit leiden tot een vergroting van de clitoris, een vermindering van de borstomvang, buitensporig veel lichaamshaar en een verstoorde menstruatiecyclus.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

4. Excentrische oefeningen doen pijn


Bewegingen waarbij je je gewricht recht en je de spier verlengt, worden excentrische oefeningen genoemd. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer je een dumbbell terugbrengt naar de beginpositie. Excentrische oefeningen leiden over het algemeen tot meer spierschade en pijn dan concentrische bewegingen.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

5. Het is moeilijk om grotere spieren te krijgen als je vet verliest


Het is niet onmogelijk, maar vrij onwaarschijnlijk dat je tegelijkertijd lichaamsvet verliest en grotere spieren te krijgen. Ervaren bodybuilders zullen dit dan ook in twee fasen doen.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

6. Gewichts- en aerobe training hebben een verschillende effect op het hart


Atleten hebben doorgaans een groter hart doordat zij er zoveel druk op zetten tijdens hun training. Uithoudingsatleten (bijvoorbeeld marathonlopers) hebben grotere hartkamers, terwijl krachtatleten, zoals gewichtheffers, dikkere hartwanden hebben.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

7. De triceps is groter dan de biceps


Als je een gespierde bodybuilder zijn arm ziet buigen, denk je waarschijnlijk dat de biceps de grootste armspier is. Maar in werkelijkheid is de spier aan de achterkant van de arm nog een stuk groter. De triceps heeft drie aanhechtingspunten (koppen), terwijl de biceps er maar twee heeft.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

8. De bench press (bankdrukken) is de gevaarlijkste oefening


Ieder jaar sterven er wereldwijd wel een paar mensen terwijl ze de bench press aan het uitvoeren zijn. Ze laten de barbell uit hun handen glippen. Deze valt op hun borstkas, waarna ze stikken.

9. Wat is krachttraining


Krachttraining is een actieve vorm van een lichamelijke activiteit met aanwending van extra weerstand met als doelstelling de sportieve prestaties te verbeteren. Het grote verschil met bijvoorbeeld fitness is de doelstelling.

Bij fitness is de doelstelling de beweging an sich, terwijl bij krachttraining de verbetering van een bepaalde sportieve prestatie beoogd wordt. Op die manier dienen de sportieve prestaties tot een beter en hoger niveau resulteren. Een afgeleide van krachttraining in groepsverband is crossfit.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

10. Voordelen van krachttraining


Door het doen van krachttraining met behulp van gewichten of andere vormen van weerstand, zoals een halter, stang, weerstandsbanden of fitness toestellen, kun je een aantal positieve effecten realiseren. De voordelen van krachttraining met behulp van een persoonlijk opgesteld krachttraining schema zijn ongekend groot.
Zo kan het doen van krachttraining tot een grotere spiermassa en uithoudingsvermogen van je spieren leiden. Daarnaast kan het bijdragen aan de explosieve kracht en helpt het bij het versterken van je pezen, ligamenten en botten.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  


Hoe JIJ Binnen 8 Weken
Een Goddelijk Gespierd Lichaam Kweekt


Hoe JIJ Binnen 8 Weken Een Goddelijk Gespierd Lichaam Kweekt

Waarom De Meeste Mannen Nooit Gespierd Zullen Worden... Maar
Hoe JIJ Binnen 8 Weken Een Goddelijk Gespierd Lichaam Kweekt
... en Waarom Ook Jij Dit Kan Bereiken




De Meeste Mannen Zullen Nooit Weten Hoe Dit Voelt
Het zelfvertrouwen en diepe geluk waar je dagelijks mee zal rondopen valt namelijk nergens mee te vergelijken.

Gespierde God” is het meest krachtige product op de markt om gespierd te worden.


Wat ga je leren met de "Gespierde God"?


Hoe JIJ Binnen 8 Weken Een Goddelijk Gespierd Lichaam Kweekt

Waarom De Meeste Mannen Nooit Gespierd Zullen Worden... Maar



Hoe JIJ Binnen 8 Weken Een Goddelijk Gespierd Lichaam Kweekt
en Waarom Ook Jij Dit Kan Bereiken



Ja! Ik wil ook een Goddelijk Gespierd Lichaam!





Waardevol? Doe me een plezier en deel het artikel op social media!

pin it
share
 

Er zijn nog geen reacties.
 

Plaats een reactie