Fitasport - Fit & Afvallen & Sporten - Fitasport.nl    Fitasport - Fit & Afvallen & Sporten


De natuurlijke Testosteron booster - Testosteron en de 12 Tips

De natuurlijke Testosteron booster
Testosteron en de 12 Tips


By Fitasport |  28-03-2018 | Testosteron | 0 Reacties 

Testosteron is cruciaal voor onder meer spieropbouw en je libido.
Receptoren van dit hormoon zitten door je hele lichaam verspreid van het brein tot je botten en bloedvaten.
Dus als je testosteron tekortkomt, kunnen de gevolgen verder gaan dan je slaapkamer of sportschool, zegt endocrinoloog Dr. Bradley Anawalt van de University of Washington.
Deze symptomen zijn trouwens geen concreet bewijs dat je testosteron op een laag pitje staat.

Je zult toch echt een bloedtest moeten afnemen om precies te weten waar je staat, zegt Dr. Anawalt.
 


Testosteron een belangrijk hormoon

Testosteron een belangrijk hormoonTestosteron is een bijzonder veelzijdig stofje.
Om direct een misverstand uit de weg te ruimen, het is een hormoon dat zowel mannen als vrouwen aanmaken.






Het verschaft ons:

Testosteron zorgt er als het ware voor dat de mensheid vooruitgang boekt.

Had Christoffel Columbus er niet over beschikt, dan was hij niet uitgevaren om onbekende wateren te verkennen.
En Gustave Eiffel zou er waarschijnlijk het nut niet van hebben in te zien om Parijs op te fleuren met het grootste fallussymbool van die dagen.
Om iets dichter bij huis te blijven zodra een cameraman een line-up maakt van de acht sterkste, snelste, krachtigste en meest competitieve sprinters ter wereld, spat de testosteron ongeveer van de beeldbuis.

De mate waarin we hormonen kunnen aanmaken is genetisch bepaald, maar de expressie van deze genen wordt beinvloed door de levensstijl en omgevingsfactoren.

Ook psychosociale kenmerken spelen hierbij een rol.
Dat geldt ook in de dierenwereld.
Zo beginnen sommige vissen in mijn aquarium onzijdig.
Het grootste exemplaar kleurt vervolgens om en wordt het mannetje.
Als onze maatschappelijke carriere van een leien dakje gaat, bevordert dit de aanmaak van testosteron.

De natuur helpt ons een handje door de juiste hormonen aan te maken voor iedere mogelijke situatie.
Bij wedstrijdlopers en -loopsters die het startvak betreden stijgt het testosteronniveau significant.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Voor en nadelen aan testosteron

Een gezonde testosteronspiegel heeft tal van voordelen.
Zo helpt testosteron om je beter ruimtelijk te kunnen oriëteren.
Minstens zo fijn is dat je er spieren van krijgt en een platte buik.

Een te hoge testosteronspiegel wordt volgens wetenschappers geassocieerd met een matige intelligentie, antisociaal gedrag en een lagere opleiding.
Mannen met extreem veel testosteron tref je aan in gevangenissen, vechtscholen en in lage maatschappelijke functies.

De vraag blijft echter. Is de hoge testosteron de oorzaak of het gevolg van het gedrag?

Een promotie op je werk naar een leidinggevende functie verhoogt de testosteron ook.
Te lage testosteronwaarden kunnen zorgen voor een verhoogd risico op hart- en vaatziekten.
Het hart bevat immers behoorlijk wat spierweefsel.
En als vanaf het dertigste levensjaar ons testosteronniveau begint te dalen, gaat dat gepaard met het verlies van spiermassa en het brozer worden van onze botten.

Een gemiddeld testosteronniveau is dus ideaal, en dat geldt voor beide seksen.
Bij mannen ligt de testosteronwaarde rond de tien nanomol per liter bloed, bij vrouwen is dat twee en een halve nanomol per liter bloed, met uitzondering van zwangerschap.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Heeft Cholesterol invloed op Testosteron

Cholesterol Cholesterol (van het Griekse cholè, gal en stereos, vast) is een organische verbinding en een vetachtige stof. Cholesterol hoort tot de groep van de sterolen (gemodificeerde steroïden). Het is een essentiële bouwsteen in de opbouw van dierlijke celmembranen waar het een celverstevigend element is en in belangrijke mate bijdraagt aan de permeabiliteit van de celmembraan. heeft ten onrechte een negatieve bijklank.
Deze vetachtige stof ligt bij beide seksen aan de basis van de aanmaak van testosteron.

Cholesterol kan alleen in het bloed worden getransporteerd als het is gekoppeld aan eiwit.
Het aanmaken gebeurt in de lever, en de stof is zo belangrijk dat het zelfs gerecycled wordt.
De gebonden cholesterol met de naam HDL wordt teruggebracht naar de lever, terwijl de vorm die van de lever naar de cellen en organen getransporteerd wordt LDL heet.
Het is deze laatste variant die de aanmaak van testosteron stimuleert.

Door middel van de juiste vetten kunnen we de aanmaak van LDL bevorderen, en daarmee de productie van testosteron.

In principe zijn alle vetten essentieel.

LDL stijgt bij verzadigde vetten en omega 9.

Van bodybuilder Arnold Schwarzenegger is bekend dat hij verzadigde vetten niet schuwde, avocado en olijfolie maakten onderdeel uit van zijn dieet.
Al onze spieren zijn afhankelijk van testosteron, een tekort kan de hartspier verzwakken.

Over of cholesterol schadelijk is als HDL of LDL is veel discussie.
CholesterolDat cholesterol een oorzaak is van hart- en vaatziekten is nooit wetenschappelijk aangetoond.
Er zijn wel oorzaken die onder een verhoogd LDL liggen die de kans kunnen vergroten op een hart- en vatenprobleem, zoals een hoge ontstekingsactiviteit in het lichaam, trage schildklier, en jaja, een lage testosteron.

Bij een lage testosteron lijkt de lever extra LDL aan te maken om het tekort aan testosteron te compenseren.
Als je LDL hier de schuld van geeft geef je als het ware de brandweer de schuld van de brand.
Als LDL in lichte mate verhoogd wordt door het eten van verzadigde vetten heeft dit niet te maken met met de genoemde oorzaken van hart- en vaatziektes.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Oorzaken van een laag testosterongehalte

Voor een te laag testosterongehalte zijn verschillende oorzaken aan te wijzen.
De lever speelt een belangrijke rol bij de afbraak van oestrogeen Oestrogeen of estrogenen zijn een groep steroïdhormonen die meestal vrouwelijke hormonen genoemd worden, omdat ze een belangrijke rol spelen bij de ontwikkeling van de vrouwelijke geslachtskenmerken, het reguleren van de menstruele cyclus en bij zwangerschap. Ook in het mannelijk lichaam komen oestrogenen voor, zij het in lagere concentraties. , het vrouwelijke hormoon.

Het drinken van veel alcohol is belastend voor de lever en kan de afbraak van oestrogeen verhinderen.
Overmatig alcoholgebruik heeft op mannen als het ware een vervrouwelijkend effect.

Want een overschot aan oestrogeen onderdrukt het testosteronniveau.

Eenzelfde effect heeft het lopen van extreem lange afstanden.
Tijdens een duurtraining maakt het lichaam het stresshormoon cortisol Cortisol wordt soms het stresshormoon genoemd omdat het vrijkomt bij elke vorm van stress, zowel fysiek als psychologisch. Het zorgt ervoor dat bepaalde eiwitten in spieren worden afgebroken waarbij aminozuren vrijkomen. aan, waardoor er spiermassa wordt afgebroken.
Op dat moment zijn de levels van de spierherstellende testosteron-, groeihormoon en insuline niet hoog.
Pas bij het herstel dat volgt op een training komen deze hormonen in actie.

UltralopersUltralopers zijn louter katabool bezig, dat wil zeggen dat het lichaam geen tijd heeft om te herstellen.
Het testosteronniveau zakt, de hoeveelheid oestrogeen blijft gelijk, dus is er sprake van vervrouwelijking.

Sprinters zijn zichtbaar meer macho dan langeafstandlopers, die soms dunnere armen hebben dan niet-sporters.

Maar een compleet passieve levensstijl is ook niet gezond.
Aromatase is een enzym in het vetweefsel dat ervoor kan zorgen dat testosteron wordt omgezet in oestrogeen.
Voor mannen geldt dat het hebben van een vetmassa vrouwelijk maakt.
Bij een couch potato is soms sprake van gynaecomastie Gynaecomastie (gynaecomastia van het Griekse gyne 'vrouw' en mastos 'borst') is de ontwikkeling van abnormaal borstweefsel bij mannen. Het komt vaak voor bij jongeren. Vaak verdwijnen de symptomen na enkele maanden of jaren. Het verschijnsel ontstaat door een onevenwicht in de hormonenspiegels of door lood oftewel borstvorming, en zijn penopauze zal vroeger inzetten.
Er is, kortom, sprake van verlies van mannelijkheid

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

6 Tekenen dat je te weinig testosteron in je lichaam heb

  1. Je hebt geen zin in sex
    Een laag libido is het meest bekende en meest voorkomende symptoom van te weinig testosteron, zegt euroloog Philip Werthman van het Center for Male Reproductive Medicine in Los Angeles.
    Sterker nog: bijna alle patiënten die zijn praktijk binnenstappen, klagen over een gebrek aan seksuele lusten.
    Naast minder sex, masturberen mannen met weinig testosteron ook minder en hebben ze weinig spannende (dag)dromen.

    Delen van de hersenen die betrokken zijn bij lust, zoals de amygdala, zitten vol met testosteronreceptoren.
    Het hormoon past hierin als een sleutel in een deur, waardoor deze delen van de hersenen geactiveerd worden en je opwinding toeneemt.
    Zonder testosteron mis je echter een cruciale stap van het proces der opwinding.
    Dit kan leiden tot erectieproblemen omdat je niet genoeg van het hormoon in je hebt om hard te blijven.
  2. Je spiermassa neemt af
    Testosteron brengt je lichaam in een spieropbouwende toestand door het produceren en oproepen van eiwitten die nodig zijn om spiermassa te kweken.
    Wanneer je echter weinig testosteron hebt, gaat je lichaam van anabolisme (spieropbouw) naar katabolisme (spierafbraak).
    Dit merk je allereerst doordat het lastiger wordt om zware gewichten te tillen in de sportschool, of om spiermassa op te bouwen.

    Volgens Dr. Anawalt kun je na enkele weken van lagere testosteronwaarden al spierverlies verwachten.
    Volgens een Japans onderzoek kan minder testosteron je spierafbraak zelfs met ruim 300 procent verhogen, in vergelijking met mensen met normale waardes.
  3. Je penis wordt kleiner
    Zonder een gedegen toevoer van testosteron kan het weefsel rondom je penis, ballen en anus afnemen, zegt Dr. Ramin van het Center for Male Reproductive Medicine.
    Het gevolg is dat je penis lengte en omvang verliest, net als je ballen.
    Volgens Dr. Ramin is het niet ongewoon als je ballen half zo klein worden.
    Hoewel testosterontherapie het formaat van je ballen niet meer kan herstellen, heeft de behandeling wél effect op het formaat van de penis zelf.
    Dat is dan weer goed nieuws.
  4. Je buikomvang neemt toe
    Je buikomvang neemt toeNog een nadeel van te weinig testosteron.
    Je verliest omvang op plekken waar je het niet kan waarderen (zoals je penis) en komt juist aan op andere plekken (zoals je buik).



    Een Australisch onderzoek toont aan dat mannen met prostaatkanker ruim 14 procent meer vetmassa en 22 procent meer visceraal vet vergaarden in het jaar na hun behandeling.

    Dit heeft te maken met het feit dat deze behandeling de gunstige effecten van testosteron volledig uitschakelde.
    Mannen met minder testosteron ervaren volgens de onderzoekers doorgaans meer activiteit van een enzym genaamd lipoproteïnelipase.
    Dit enzym helpt om de bouwstenen in vetcellen, genaamd lipiden, te veranderen, waardoor de mannen sneller aankomen.
  5. Je geheugen laat je in de steek
    Volgens Dr. Werthman komt het vaak voor dat mannen met lage testosteronwaarden last hebben van hun geheugen.
    Een onderzoek uit 2015 toont aan dat zij lager scoorden op geheugentests naarmate de jaren verstreken.

    Volgens de onderzoekers heeft dit te maken met de amygdala, een belangrijk deel van de hersenen waarin ons geheugen en concentratie geregeld wordt.
    Lage testosteronwaarden knoeien met de receptoren, waardoor je hersenen meer steken laten vallen.
  6. Last van een dipje
    Sommige bijwerkingen van weinig testosteron zoals libidoproblemen en gewichtstoename hebben invloed op je humeur.
    Volgens onderzoek in Endocrine Journal kampt een kwart van de mannen met lage testosteronwaarden met depressieklachten.
    Receptoren in de hersenen die gekoppeld zijn aan onze gemoedstoestand blijven door een laag testosterongehalte leeg, zegt Dr. Ramin.

    Mogelijk kom jij daarom wel in aanmerking voor testosteronbehandelingen, waarmee je deze en andere problemen kunt verhelpen.
    Middels een bloedtest kun je eenvoudig achterhalen hoe het met je waardes gesteld is.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Natuurlijke testosteron verhogende voeding

Juiste voeding helpt om ons hormoonfabriekje goed af te stellen.
Sommige stoffen kun je extra goed gebruiken, zoals diindolymethane Deze indolen worden in de maag afgebroken en omgezet tot het bestanddeel 3,3-diindolylmethaan (DIM). DIM lijkt kanker een halt toe te roepen. DIM zou ook zorgen voor een verhoogde aanmaak van een bepaald eiwit dat kankercellen doodt en voor een verminderde aanmaak van een ander eiwit, waarvan kankercellen juist een verhoogde concentratie nodig hebben om te overleven. (DIM), een plantaardige stof die indirect leidt tot een hogere testosteronactiviteit (oestrogeenverlagend).
DIM zit vooral in kruisbloemige groenten zoals broccoli, bloemkool en spruiten. Broccoli houdt trouwens ook je prostaat in conditie.

Kruisbloemige groenten

Voorts helpen omega 9 (olijfolie), verzadigde vetten en oesters.
Die bevatten meer zink dan enig ander voedsel.
Te veel je calorieën beperken is ook geen goed idee, omdat je lichaam dan teveel in een afbraakstatus is en er energie moet worden vrijgemaakt in plaats van opgeslagen als spiermassa.

Train explosief, en zet tweemaal per week krachttraining op het programma.
Doe korte sprints of sets, met maximaal vijf tot vijftien herhalingen.
Daardoor krijgt het lichaam behoefte aan spiermassa, de testosteronspiegel stijgt.

Naast te lang en teveel trainen zijn er ook andere vormen van stress die je teveel in een afbraakstatus kunnen brengen en dus de testosteron verlagen.
Werkstress, privestress en een gebrek aan slaap kunnen de balans tussen afbraak en herstel ondermijnen.

Zonlicht heeft een stimulerende werking op de hypofyse Het hersenaanhangsel of de hypofyse is een klier midden in het hoofd, onder de hersenen, die vele hormonen afscheidt. De hypofyse vervult een belangrijke rol bij de regulering van een groot aantal hormonen. .
Deze hormoonklier zet op zijn beurt de bijnier, testikels of eierstokken aan tot meer actie.
Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat de testosteronspiegel in de zomer rond de vijftien procent hoger ligt dan in de winter.


Met deze 10 testosteron verhogende supplementen zorg je ervoor dat je testosterongehalte op het niveau van een jonge stier blijft.
Tot je 25ste – 30ste jaar haalt het natuurlijke testosterongehalte in je lichaam van nature zijn piek.
Daarna neemt het langzaam af.
Hoe ouder, hoe minder testosteron je aanmaakt.
Daarom kunnen testosteron verhogende supplementen wonderen doen.

Niet alleen helpen ze na je dertigste om het testosteronniveau op peil te houden.
Ook als twintiger kan het je helpen om meer testosteron te produceren.

Het voordeel van de 10 supplementen die in dit artikel worden behandeld, is dat ze (met mate) onbeperkt kunnen worden gebruikt en dat het alleen maar natuurlijke supplementen zijn.

  1. Ashwagandha
    AshwagandhaHet Indiase kruid met als letterlijke betekenis paardenkracht is niet zo heel erg spannend.





    Wel als het gaat om de helende werking van dit kruid.

    Zo blijkt uit onderzoek dat mannen die voor twee maanden lang Ashwagandha nemen, een AFNAME ervaren van maar liefst 27% van het stresshormoon cortisol Cortisol wordt soms het stresshormoon genoemd omdat het vrijkomt bij elke vorm van stress, zowel fysiek als psychologisch. Het zorgt ervoor dat bepaalde eiwitten in spieren worden afgebroken waarbij aminozuren vrijkomen. .
    Een afname in cortisol Cortisol wordt soms het stresshormoon genoemd omdat het vrijkomt bij elke vorm van stress, zowel fysiek als psychologisch. Het zorgt ervoor dat bepaalde eiwitten in spieren worden afgebroken waarbij aminozuren vrijkomen. is goed nieuws voor mannen.
    Afhankelijk van de gezondheid van de betreffende mannen ging er namelijk tevens een stijging van het testosterongehalte mee gepaard tussen de 10% en 40%

    Bij Ashwagandha geldt hoe lager je natuurlijke testosterongehalte is, hoe meer winst er te behalen is.

    Niet alleen zorgt het voor een afname van cortisol Cortisol wordt soms het stresshormoon genoemd omdat het vrijkomt bij elke vorm van stress, zowel fysiek als psychologisch. Het zorgt ervoor dat bepaalde eiwitten in spieren worden afgebroken waarbij aminozuren vrijkomen. en toename van het testosterongehalte.
    Ashwagandha blijkt een keurige adaptogeen te zijn (helpt je omgaan met moeilijke situaties).

    Ik zou trouwens wel voor Ashwagandha in capsules gaan, in plaats van het als poeder door je havermout of shake te doen.
    De smaak is letterlijk niet te doen en zorgt bij de meeste mensen automatisch voor een kokhals effect.
  2. Vitamine D3
    In Nederland hebben we helaas niet zoveel zon waardoor we voldoende Vitamine D3 in ons lichaam hebben.
    Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van de Nederlanders te weinig Vitamine D in zijn/haar lichaam heeft (met grote gevolgen van dien).

    Een tekort aan Vitamine D3 heeft een ernstige invloed op het testosterongehalte.
    Uit onderzoek blijkt dat iets meer dan 3000IU Vitamine D3 per dag ervoor kan zorgen dat je testosterongehalte met 25% toeneemt!

    Oftewel: met zijn allen aan de Vitamine D3

  3. Zink
    Ook Zink is zo’n stofje waar een chronisch tekort aan is.
    Als je ergens controle over hebt, dan is het wel over of je voldoende zink in je lichaam hebt.
    Een tekort of niet heeft een direct verband met de hoeveelheid testosteron in je bloed.

    Zorg er dus voor dat je ofwel zinkrijke voeding tot je neemt zoals pompoenpitten en kalkoen of dat je Zink supplementen neemt

  4. Omega 3
    Omega 3 vetten hebben veel belangrijke functies voor ons lichaam.
    Naast dat Omega 3 wat vooral in vette vis zit je hersenen beschermt heeft het vele andere gezondheidsvoordelen.
    Zo werkt het tegen depressies en stimuleert Omega 3 de productie van LH, wat de testosteronproductie stimuleert.

    Eigenlijk zou Omega 3 standaard in ons dieet moeten zitten en daarom neem ik elke dag Omega 3

  5. Tribulus Terrestris
    Tribulus TerrestrisOver de testosteronverhogende werking van Tribulus Terrestris lopen onderzoeken uiteen.
    Het ene onderzoek laat een duidelijke toename op vrij korte termijn zien in het testosterongehalte.
    Een ander onderzoek laat zien dat dit de kwakzalverij is.

    Als ik uit ervaring mag spreken, dan merk ik zonder twijfel verschil.
    Niet alleen stijgt mijn libido tot ongekende hoogtes, ook op het gebied van krachttraining heb ik meer power en conditie.

    Zuivere Tribulus Terrestris voor een fatsoenlijke prijs Tribulus Terrestris

  6. Gember
    GemberWe nemen te weinig gember.
    Terwijl dit belachelijk goedkope kruid tal van gezondheidsvoordelen biedt.





    1. Gember is anti-ontsteking werkend.
    2. Testosteronniveau’s worden op natuurlijke wijze verhoogd.
    3. Heeft een zeer positieve invloed op de darmflora.
    4. Reinigt je lichaam.
    5. Beschermt tegen de ziekte van Alzheimer.
    6. Beschermt tegen bepaalde vormen van kanker.
    7. Verbeterd de bloedcirculatie
    8. Etc.

    Reden genoeg dus om gemalen gember op de markt te halen of simpelweg hier Gember supplement te bestellen

  7. Creatine
    Over creatine kan ik heel kort en krachtig zijn het verhoogt de aanmaak van energie in je cellen.
    Simpel genomen heeft creatine, zelfs zonder te sporten, een testosteronverhogend effect.
    Daarnaast biedt het je voordelen in de sportschool.
    Spieropbouw en krachttoename zullen versnellen.

    De beste en goedkoopste Creatine vind je hier

  8. L-Arginine
    Uit onderzoek is te zien welke positieve invloed L-Arginine heeft op het testosterongehalte en libido.
    Het kan zelfs erectiestoornissen en vroegtijdig klaarkomen verhelpen.
    Daarnaast ontstaat er een betere bloedcirculatie door het innemen van L-Arginine.

    Een zeer simpel en toch krachtig aminozuur die je absoluut wilt nemen L-Arginine

  9. Granaatappel
    GranaatappelDit is niet zozeer een supplement, maar granaatappel kun je gewoon kopen in de supermarkt als vrucht of sap.
    Het drinken van granaatappelsap heeft namelijk als gevolg dat het je testosteron tot 24% kan verhogen!

    Buiten die fijne bijkomstigheid heeft granaatappel een reinigende werking (vooral voor je penis), zorgt het voor een verbeterde bloedcirculatie terwijl het je bloeddruk verlaagt.

  10. L-Carnithine
    Het behoort niet tot de directe testosteron verhogende supplementen, maar indirect zorgt L-Carnithine er wel voor dat het lichaam gevoeliger wordt voor de aanmaak van testosteron.
    Oftewel, zorg dat je andere activiteiten doet waardoor je sowieso testosteron aanmaakt en L-Carnithine zal dit vervolgens gaan versterken.

    Als laatste het supplement L-Carnithine


Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  


Wil jij ook voor altijd jong?


Ik help je tijd te besparen en toch gezonder te eten,
meer energie te hebben en gewicht te verliezen

Hoe JIJ met 12 stappen voor Altijd Jong Blijft

Ik help je in 12 simpele stappen
naar een slanker lichaam, meer energie en een mooiere huid
Ook Jij Kan dit Bereiken


De Meeste Mensen Zullen Nooit Weten Hoe Dit Voelt
Het zelfvertrouwen en diepe geluk waar je dagelijks mee zal rondopen valt namelijk nergens mee te vergelijken.

Voor altijd jong” is het meest krachtige product op de markt om je lichaam weer in balans te krijgen.


Wat ga je leren met "Voor altijd jong"?


Hoe JIJ met 12 stappen voor Altijd Jong Blijft

Dit is wat er met onze hormonen gebeurt als we ouder worden



en hoe je in 12 simpele stappen
veroudering tegen gaat, meer energie kunt hebben en veel beter in je vel kunt zitten
en Waarom Ook Jij Dit Kan Bereiken



Ja! Ik wil ook Voor Altijd Jong





Waardevol? Doe me een plezier en deel het artikel op social media!

pin it
share
 

Er zijn nog geen reacties.
 

Plaats een reactie