Fitasport - Fit & Afvallen & Sporten - Fitasport.nl

Hoe je moet poseren op een (IBBF/NBBF) Bikini Fitness wedstrijd

Hoe je moet poseren op een (IBBF/NBBF) Bikini Fitness wedstrijd


By Fitasport |  05-04-2018 | IBBF-NBBF | 0 Reacties 

Dus je wilt meedoen met een Bikini Fitness wedstrijd?
Geweldig!
Je hebt onderzoek gedaan, schreef je in bij een organisatie, gaf jezelf voldoende tijd om je lichaam voor te bereiden, misschien heb je zelfs een persoonlijke trainer ingehuurd.
MAAR, u heeft het belangrijkste onderdeel vergeten?
Het deel dat de concurrentie kan maken of breken.

Bikini poseren...

Nou, dat is waarom ik dit blog schreef over het poseren op een Bikini Fitness wedstrijd.

Als deelnemer van de IFBB bikini fitness heb ik deelgenomen aan twaalf shows in de afgelopen 6 jaar.
Poseren is uiterst belangrijk in een competitie.
Al heb je de perfecte vorm, maar als je niet correct poseerd dan kost je dat de show.
Ik zal mijn persoonlijke ervaring en kennis met je delen.
 

Reeks van gebeurtenissen tijdens het Pre-beoordelen

Het belangrijkste onderdeel van een Bikini Fitness wedstrijd heet pre oordeling.
Elke individuele deelnemer wordt afzonderlijk bekeken.
Dit is waar de jury bepaalt welke plaats je krijgt.
Je maakt een eerste indruk op de jury dit is zeer belangrijk.

De volgorde van gebeurtenissen bij elke show is verschillend afhankelijk van de promotor en de locatie.
De organisatie zal u vooraf informeren en begeleiden je tijdens de show over waar ze willen dat gaat staan om te poseren.

Je zal beginnen met op te komen aan de zijkant van het podium naar de achterkant toe.
Loop rechtstreeks naar het midden, dit is waar je de 'modified pose' zal doen.
Dan loop vooruit op de weg naar de jury.
Stop daar en doen een andere 'modified pose'.
Draai een kwartslag naar rechts met de rug naar de jury en doe de 'Back pose'.
Draai weer eenkwartslag naar rechts en doe een andere pose. Op dit moment zwaai naar de jury en dank de jury voor hun tijd.
Op dit punt kunt je jouw indruk maken loop daarna naar rechts of links naar de opstelling.
Opnieuw elke show is anders je zal worden geïnformeerd over waar je moet staan.
Terwijl je in de opstelling staat behoud de casual pose, als de andere deelnemers worden bekeken.

Bikini Fitness wedstrijd

Zodra alle deelnemers zijn bekeken, zal de hoofd jury doen wat bekend staat als call-outs.
Elke oproep bestaat uit ten minste vijf deelnemers en het totale aantal call-outs hangt af van het aantal dellnemers.
Vijf of meer deelnemers worden genoemd door je nummer en staan in een lijn vervolgens worden ze vergeleken met elkaar.
In het algemeen wilt je wel als eerst of op zijn minst binnen de eerste oproep uitgeroepen worden.
Bij elke oproep zal je tegenover de jury staan, en maak je de verplichte pose en de vergelijkingen beginnen.

Bikini Fitness bestaat uit vier verplichte poses, ook bekend als 'quarter turns' (kwartslag draai).
Dit geeft de jury de mogelijkheid om uw figuur onder elke hoek krities te vergelijken met het figuur van de andere deelnemers.

Tijdens de verplichte poses zult u beginnen tegenover de jury (voorzijde).
De hoofd jury zal zeggen draai kwart slag.
Draai altijd naar rechts je linkerkant zal nu getoont worden aan de jury panel.
Als je hoort kwartslag draai je moet rechtsom draaien nu is je rug zichtbaar voor de jury.
Opnieuw hoor je kwartslag draai en je draait rechtsom en nu is je rechterkant zichtbaar voor de jury.
De hoofd jury zal zeggen kwartslag draai en nu sta je weer recht tegenover de jury.
De jury kan je een aantal keer laten draaien om het goed met elkaar te vergelijken.

Als de jury klaar is met vergelijken van de 'call-out' dan loop je terug naar de zijkant van het podium.
Iedereen zal worden opgeroepen om te vergelijken.
Zodra iedereen is vergeleken de jury kan opnieuw de eerste en tweede call-outs opnieuw oproepen om vergeleken te worden.
Dit is wanneer ze hun definitieve beslissingen maken voor de plaatsingen.

Dit is wat Pre-beoordelen inhoud.

Op dit moment zal je rust nemen en later terug komen voor de finale.
Tijdens de finale zal u opnieuw worden bekenen door het publiek.
Je zal al het bovenstaande herhalen.
Tot aan de top vijf deelnemers hun prijzen worden uitgereikt.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Wat is een modified pose?

Een 'modified pose' zijn drie creatieve poses die uw lichaamsbouw compliment.
Deze poses individualiseer je door het toevoegen van uw eigen flair.
U kunt bochten, golven, dips of zelfs bogen toevoegen.
Maak het niet te gek, maar u wilt een indruk maken.
Start door het doen van uw eerste 'modified pose' tegenover de jury.
Maak nu je rug pose (zorg ervoor om je haar te verplaatsen).
Draai opnieuw rechtsom voor de zij of voorste pose.
Elke pose moet plaatsvinden gedurende 3-5 seconden.
Ga niet haasten in dit segment.
De overgangen tussen elke pose moet in style zijn.
Elke pose moet samenvloeien.
Zoals altijd glimlachen wees niet bang om meer uitstraling te tonen!
De jury wil dat je plezier heb.
Wanneer je klaar bent zwaai of maak een buiging om de jury te erkennen en te bedanken voor hun tijd.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Wat is een mandatory poses?

Met alle van de bikini fitness poses heb je eindeloze opties over hoe je depose uitvoerd.
Dat gezegd hebbende, er zijn 3 standpunten in het bijzonder die voor de meeste vrouwen lichamen het beste zijn.
Ik heb hieronder 3 foto's voor de voorkant pose van bikini fitness waaruit deze specifiek blijken.
De eerste bikini front pose is degene met je voeten breder dan schouderbreedte en je romp naar de voorkant.

In deze voorste pose wilt u in het algemeen, duw je heupen naar één kant en draai uw taille zo hard mogelijk naar die kant.
Het is belangrijk om je schouders in een voorwaardse positie te houden met alle 3 van de bikini fitness front poses.
Het idee hier is, dat je met hard draaien op de taille en bij het zo klein mogelijk maken van uw heupen lijken te zijn in vergelijking met uw taille.

Het tweede populaire bikini fitness front pose houding is om te verdraaien uw heupen en voeten aan de ene kant terwijl het optillen van de bilspieren en lichtjes één knie te buigen.
Je kunt hieronder zien in de foto van IFBB Bikini kampioen Angelica Teixeira dit soort bikini fitness front pose blijkt uit haar ongelooflijk mooi gevormde benen en bilspieren en haar taille super klein is.

De derde pose die ik wil noemen in deze bikini fitness poseren blog is een front vormen waar je je voeten samen met een knie gebogen en kruiselings voor je lichaam.
Als je klein van postuur bent, kan dit een sterke pose voor je zijn.

De pose van vorenDe pose van vorenDe pose van voren
















Er zijn vier verplichte poses: van voren, van links, de rug en van rechts.
Tijdens deze poses moet elke spier strak staan te allen tijde, hoewel ze ontspannen en moeiteloos moeten verschijnen.
Tussen elke pose moet er sierlijke overgangen zijn tot voltooiing van de presentatie.

De pose van voren
De pose van voren
  • Hakken en benen samen.
  • Maken een zwaaiende beweging en een kwartslag draaing met de heup van links naar rechts, duw daarbij je tenen omlaag en blijf uiteindelijk op tenen staan.
  • Blokeer je knieën of heupen niet.
  • Span je beenspieren aan behalve als je de benen kruist.
  • Trek je buikspieren aan en hou dit vast.
  • Maak je bovenlichaam breder, minimaliseer de breedte van de heupen.
  • Borst omhoog en vooruit.
  • De gebogen schouders naar achter en steek ze uit aan de zijkanten.
  • De bovenarmen aangespannen, en vanaf de elleboog ontspannen.
  • Ellebogen licht gebogen.
  • Handen mag niet meer dan 6 duimen van uw heupen zijn.
  • Glimlach en houd altijd uw kin omhoog terwijl je oogcontact maakt met de jury.
  • Houd uw hoofd en kin omhoog en glimlach.


De Pose naar links
De pose van links
  • De knieën niet blokkeren.
  • Je kan de benen in 1 lijn recht houden of de benen iets voor elkaar plaatsen om een volheid te maken.
  • Houd je buikspieren in.
  • Buig vanaf je heupen iets in om een mooie glade lijn te krijgen
  • Blaas al je lucht uit en houd je buikspieren in en strak.
  • Er zijn een paar opties voor het plaatsen van de armen.
    Je kunt hen zowel op uw zijkant houden terwijl je de romp iets draait.
  • Of als je de romp iets draait breng dan de voor arm verborgen achter je zij. De voorarm verborgen houden zal je helpen met de definitie van je biceps en schouders.
  • Schouder gebogen en uitsteken naar de zijkanten.
  • De bovenarmen aangespannen, en vanaf de elleboog ontspannen.
  • Houd je kin omhoog en glimlach.
  • Niet kijken naar de jury! Kijk recht voor je uit.


De Back Pose
De Bikini rug Pose is misschien wel de belangrijkste van alle de poses.
Zorg ervoor dat je het doet goed!
De rug pose
  • Als je lang heb dan moet het aan een kant over de schoudes naar voren gebracht worden.
  • Houd de hakken en benen bij elkaar.
  • Draai je tenen naar buiten en druk ze naar beneden.
  • De verschuiving van je gewicht op je tenen zal bijdragen tot het definiëren van je kuitspieren.
  • Buig lichtjes vanaf je heupen til je bilspieren op en omhoog terwijl je de lagere terug buigt, je moet je bilspieren voelen knijpen.
  • Houd je hamstrings en bilspieren strak (niet de wangen samen knijpen).
  • De gebogen schouders uitsteken naar de zijkanten.
  • Trek je romp op (gecombineerd met je rugspierren zodat er een v vorm ontstaat).
  • De bovenarmen aangespannen, en vanaf de elleboog ontspannen.
  • Armen licht gebogen.
  • Handen mag niet meer dan 6 duimen van uw heupen zijn.
  • Hoofd recht houden en de kin omhoog.

De Pose naar rechts
  • Herhaal de pose naar links maar voer hem rechts uit.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Wat is een Casual pose?

Een Casual pose wordt gebruikt wanneer je voor een lange periode van tijd moet blijven staan.
Over het algemeen gebruikt tijdens call-outs en awards uitreikingen.
Deze pose is toestaan om je uit te rusten van het verplichte poseren maar het moet nog steeds presentabel lijken.
  • Altijd glimlach.
  • Nummer moet altijd zichtbaar zijn.
  • Buig een been zodat je het gewicht indien nodig kunt verschuiven.
  • Één arm op heup, de andere iets gebogen en ontspannen.
  • Trek je romp op.
  • Leun iets naar een kant.
  • Draai iets naar voren.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Waar beoordeelt de jury op tijdens deze pose

Tijdens de wedstrijd zoekt de jury naar de perfecte symmetrie, definitie, conditie en presentatie.
De jury zoekt:
  • Definitie.
  • Zachte lijnen.
  • Volledig in balans van kop tot teen.
  • De buikspieren moeten volledig en rond zijn.
  • V Vorm (brede schouders, kleine taille).
  • Podium precentatie, sierlijk, geweldige persoonlijkheid, gelukkig en met plezier.
  • Poseren op een natuurlijke manier, met vloeiende overgangen.
  • Kleur is onberispelijk, geen strepen of lijnen van de bruiningsspray.
  • Verzorgd haar, meestal is dat je haar los.
  • Make-up.
  • Dat de bikini goed passent is, en de kleur je streelt.
  • Je moet een goed totaal plaatje van jezelf laten zien.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Enkele Tips

  1. Gebruik Vaseline op je tanden, zodat je niet hoeft te likken aan je tanden terwijl je lacht voor een lange tijd.
  2. Gebruik een bikini klip om de bikini op de plaats te houden.
  3. Heb je cellulitis gebruik Preparation-H de nacht voordat de show begint.
    Slaap met de Preparation-H op de gebieden die gecorriseerd moeten worden.
    Doe dit voordat je bruiningspray gebruikt.
    Dit zal de overmaat van water uit het gebied helpen te trekken zodat het glad word.
  4. Tijdens de casual pose Ontspan je spieren.
  5. Ik suggereer hakken met enkel riemen in plaats van zonder enkelband.
    Het laatste wat je wil is dat je zorgen moet maken dat je schoenen uit schieten.
  6. Probeer goed te slapen de nacht voor de wdstrijd.
    Dit is uiterst belangrijk.
  7. Probeer kalm te blijven.
    Als je zenuwachtig bent je lichaam begint te branden als een gek, dit zal ertoe leiden dat u flets staat te kijken op het podium.
  8. Oefening baart kunst!
    Loop je schoenen in en probeer de verschillende pose het moet een tweede natuur worden.
  9. Geniet van de wedstrijd.
    Al het harde werk is gedaan het is tijd om het te laten zien.
    Ga het podium op en pronk met je lichaam.
  10. Zorg ervoor dat je alle wijzigingen van het poseren kent.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  


Wil jij ook thuis aan de slag om jouw droomlichaam te realiseren.


Volg dan het nieuwe 'Het Thuis Train Video Programma' voor een Slank & Strak lichaam.

Ontdek 10 wetenschappelijke workouts voor vrouwen waarmee jij jouw droomlichaam gaat realiseren en van de zomer lekker in bikini gaat genieten. Vanuit huis te volgen op de tijden die je zelf wilt.

Het complete 90 Dagen Bikini PlanSporten vanuit jouw woonkamer
Open de video op jouw iPad, laptop of telefoon en sport comfortabel vanuit jouw eigen huis met de effectieve workouts.


Het complete 90 Dagen Bikini PlanGeschikt voor jouw situatie
Ben je een beginner of gevorderd? Groot of klein huis? Voor iedere doelgroep hebben wij passende workouts opgesteld.


Het complete 90 Dagen Bikini PlanVal nog sneller af
Opgesteld op basis van HIIT Methode waarmee je meer vet verbrandt dan bij langdurige cardio sessies, terwijl je ook je uithoudingsvermogen en kracht verbetert.





Hét Thuis Train Video Programma voor een Slank & Strak lichaam

Wil jij ook van de zomer in je nieuwe bikini?



Volg dan het nieuwe FIT 90 Dagen Bikini Plan
Slank & fit lichaam
makkelijk thuis aan de slag om jouw droomlichaam te realiseren.



Ja! Ik wil ook het 90 Dagen Bikini Plan!







Waardevol? Doe me een plezier en deel het artikel op social media!

pin it
share
 

Er zijn nog geen reacties.
 

Plaats een reactie