x

Wil jij ook perfect slapen?

Goed slapen E-Book


Download onze gratis
"Goed Slapen"
E-book






Fitasport - Fit & Afvallen & Sporten - Fitasport.nl    Fitasport - Fit & Afvallen & Sporten


Tips voor een betere nachtrust

Tips voor een betere nachtrust


By Fitasport |  16-05-2020 | Slapen | 0 Reacties 

Als de nacht geen rust geeft.

Een derde van de volwassen Nederlanders heeft wel eens slaapproblemen.
Vrouwen hebben twee keer zo vaak last van slapeloosheid als mannen.
Ook komen slaapproblemen vaker voor op latere leeftijd.

Slapen gaat niet alleen over de slaapkwantiteit (hoeveel uur je per nacht slaapt) maar juist om je slaapkwaliteit (hoe effectief je ...

 

Wat is slecht slapen

Bijna iedereen slaapt wel eens slecht.
Bijvoorbeeld bij het vooruitzicht van een spannende of drukke dag.
Je ligt urenlang te piekeren of komt maar niet in slaap.
Of je schrikt wakker uit een nachtmerrie.
Eén of twee nachten slecht slapen is niet zorgwekkend.
Anders wordt het als je elke nacht de klok drie uur hoort slaan en je elke ochtend doodmoe uit bed stapt.
Dan kan er sprake zijn van een slaapstoornis.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Wat is slaap

Slaap heb je nodig om tot rust te komen.
Tijdens je slaap herstel je lichamelijk en geestelijk en krijg je weer energie.
Gemiddeld slapen we een derde van ons leven.
Dat is gemiddeld, want voor iedereen is dat weer anders.
De een heeft weinig slaap nodig, de ander veel.
Hoe ouder je wordt, hoe minder je slaapt.
Baby’s slapen gemiddeld zestien uur per dag, volwassen zo’n zeven tot acht uur en ouderen vaak minder.



Vrouwen slapen gemiddeld wat meer dan mannen.

Ieder mens heeft zijn eigen dag- en nachtritme. Zo zijn er ochtendmensen en avondmensen.

Belangrijk is of je goed slaapt en of je een uitgerust gevoel hebt.
Hoe lang je slaapt is minder belangrijk.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Structuur van de slaap

De slaap begint met sluimeren en wordt steeds dieper, totdat je in een zeer diepe slaap bent.
In deze diepe slaap zijn de meeste mensen moeilijk wakker te maken.
Je lichaam rust nu uit en bouwt nieuwe energie op.
Na die diepe slaap komt de droomslaap, dat heet ook wel REM-slaap (Rapid Eye Movement).
In de REM-slaap verwerk je allerlei emoties en informatie van de dag.
Dit is ook de slaap waarin de meeste dromen en soms ook nachtmerries voorkomen.

Elke nacht heb je vier tot vijf keer een slaapcyclus van ongeveer anderhalf uur: sluimeren, diepe slaap en dan de REM-slaap.
In de loop van de nacht wordt je slaap lichter, duren de REM-slaapfases langer en heb je kortere periodes van diepe slaap.

Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  


Werpen slaapproblemen een schaduw op jouw leven?


Volg dan het nieuwe 'Perfect slapen in 7 stappen' voor een gezonde nachtrust.

In 7 stappen naar een goede nachtrust, meer energie en een leuker leven.

Perfect slapen in 7 stappenMagische trucs bestaan niet.
Smeer dit op je kussen, drink dit kruidentheetje, luister naar deze ontspanningsmuziek (etc. etc.) en je slaapt weer goed is simpelweg onmogelijk.






Veel slechte slapers beginnen pas in de avond met hun voorbereiding op de nachtAlle belangrijke informatie.
Veel slechte slapers beginnen pas in de avond met hun voorbereiding op de nacht. Op dat moment ben je al ruimschoots te laat






Hoe mijn methode jou gaat helpen om de echte oorzaken van je slaapproblemen bij de wortel aan te pakkenDirect aan de slag.
Hoe mijn methode jou gaat helpen om de echte oorzaken van je slaapproblemen bij de wortel aan te pakken.







In 7 stappen naar een goede nachtrust, meer energie en een leuker leven.

Werpen slaapproblemen een schaduw op jouw leven?



Volg dan het nieuwe 'Perfect slapen in 7 stappen' voor een gezonde nachtrust


Alles wat jij moet weten voor een gezonde nachtrust.



Ja! Ik wil ook Perfect slapen in 7 stappen

Nee, dank je ik blijf liever wakker




Waardevol? Doe me een plezier en deel het artikel op social media!

pin it
share
 

Er zijn nog geen reacties.
 

Plaats een reactie