x

Vergeet je gratis top e-book niet!

Droog Trainen Protocol E-Book


Klaar Om ​Het Lichaam Van Je Dromen Te Bouwen
Download onze gratis
"Droog Trainen Protocol"
E-book







Fitasport - Fit & Afvallen & Sporten - Fitasport.nl    Fitasport - Fit & Afvallen & Sporten


Arm Training

Armspieren Training.


By Fitasport |  30-08-2017 | Krachttraining | 0 Reacties 

Anatomie van de armen, welke spiergroepen kan en moet je trainen?

Voordat we meteen naar arm oefeningen springen is het goed om te weten hoe dit anatomisch in elkaar zit.
Je armen kunnen een hoop bewegingen maken, naar voren en naar achteren, je kan ze opvouwen boven je hoofd tillen enz.
De schouder vormt de basis voor de arm en de meeste boven armspieren ontspringen vanuit dit gebied. In de bovenarm zijn de biceps en de triceps zo geplaatst dat ze de onderarm de kracht geven om te duwen en te buigen.

Je bovenarmen bestaan namelijk uit 4 grote spieren, beginnend bij de schouder of Deltaspier, dan de bekende Triceps en Biceps, en de Opperarmspier.

Hieronder zie je waar het om gaat.
Bovenarmspieren        Bovenarmspieren

De Armspieren van de onderarm brengen kracht over op de pols, handen en vingers. Een groep flexoren en extensoren bestuurt de bewegingen van de pols, waarbij deze spieren samenwerken met andere spieren van de vingers, duim, spaakbeen en ellepijp. Deze spiergroepen stellen de arm en de pols in staat zowel te buigen (flexie) en te strekken (extensie) als van het lichaam af (abductie) en naar het lichaam toe te bewegen(adductie). Sommige van deze spieren nemen aan meer dan één beweging deel. Onderarmspieren Het is vanzelfsprekend erg belangrijk dat je alle bovenstaande armspieren goed ontwikkeld. Als je eentje zou vergeten zal je dit na verloop van tijd zeker zien en dat wil je echt niet.

Massive arms, de droom van iedere man. En deze droom wil je graag zo snel mogelijk verwezenlijken. Met deze oefeningen creëer jij die armspieren.
Je onderarmen worden getraind door zowel polsbewegingen onder spanning, als door krachttraining van de vingers. Beiden worden aangestuurd door spieren in de onderarm.
 

Biceps training

De biceps worden vaak aangeduid als de spierballen en zijn het kenmerk van kracht
Veel mannen vinden goed ontwikkelde biceps belangrijk omdat ze zo kunnen laten zien hoe sterk ze zijn en indruk op de vrouwen maken.
Het zijn de showspieren bij uitstek.
Bodybuilders en krachtsporters streven naar een zo groot mogelijke biceps.
Het op de juiste wijze trainen van de Biceps betekent veel variëren tussen oefeningen en deze technisch goed uitvoeren.

Ik ga verder in op deze oefeningen in deze speciale Biceps Training blog.

Bicep machiene trainingEr zijn diverse manieren om de biceps te trainen.
Dit kan zowel met dumbbells, halter, EZ-bar, kabel en op een fitnesstoestel zoals de machine curl.
De Machine Biceps Curl wordt met beide armen tegelijk uitgevoerd met behulp van het fitnesstoestel.


Om je Biceps volledig (mooi rond) te trainen verplaats je pols in de richting zoals op de foto en train in Pronatie en in Supinatie.
Pronatie Supinatie
Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Triceps training

De Triceps worden vaak minder belangrijk gevonden dan de Biceps omdat je de Biceps zo mooi kan zien.
Maar de Triceps zijn van groot belang voor mooie gespierde armen en als je meer spiermassa en spierkracht wilt krijgen in je bovenarm.
Dikke triceps zorgen voor grotere en gespierde bovenarmen.
Ontwikkelde biceps en triceps onderscheiden de mannen van de jongens in de gym.
Het op de juiste wijze trainen van de Triceps betekent veel variëren tussen oefeningen en deze technisch goed uitvoeren.

Ik ga verder in op deze oefeningen in deze speciale Triceps Training blog.

Tricep machiene trainingEr zijn diverse manieren om de triceps te trainen.
Dit kan zowel met dumbbells, halter, EZ-bar, kabel en op een fitnesstoestel zoals de machine curl.

De Machine Triceps Curl wordt met beide armen tegelijk uitgevoerd met behulp van het fitnesstoestel.



Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

De Farmers Walk

De farmers walk of carry is een onderdeel van sterkste man trainingen en wedstrijden.
Het is letterlijk lopen met gewicht in je handen, en niet een paar kilo maar denk aan tientallen en honderden kilo’s per hand.
Deze oefening zie je ook regelmatig terugkomen in CrossFit boxen, en dat is niet voor niets.
Met de farmer’s walk bouw je functionele kracht op, het is een full body oefening die voor iedere krachtsporter aan te raden is.
Denk maar eens aan hoe vaak je op een dag wel iets van de grond pakt en er mee aan de wandel gaat.
Een mooi gewicht om mee te beginnen is 0,5-0,75 keer je eigen lichaamsgewicht per hand.
De farmer’s carry kun je eigenlijk met alles wat vast te pakken is en zwaar weegt uitvoeren.
De farmers carry is geen isolerende oefening maar een oefening waarbij je gehele lichaam aan het werk gaat. Van top tot teen.



Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Wrist Extention Rolls

De oefening:
Pak een rollbar met een gewicht aan een touw.
Zorg dat het gewicht op de grond staat en rol hem achterwaarts omhoog op met je polsen.
Daarna laat je het gewicht weer langzaam zakken met je polsen.
Doe dit voor 5 minuten.



Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Dead Arm Hang

De oefening:
Hang aan een bar met de voeten van de vloer voor 1 minuut.
En herhaal dit 6x



Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Onderarm Training

De oefening:
Bekijk de video en doe hem na. Train je onderarm vanuit je polsen maar zorg er voor dat je ze niet overbelast want de zenuwen en spieren voor je vingers lopen door je pols en daar is weinig ruimte dus je kan snel een blesure oplopen.



Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Wacht dit is nog niet alles!




Het volgende super aanbod is nog een kwartier geldig





Normale prijs: €292,- Tijdelijke prijs:

Alles wat je nodig hebt in één simpel te volgen protocol



De exacte methode die wij gebruiken om ons vetpercentage te verlagen
Inzicht in jouw dagelijkse calorieverbruik (voor jouw lichaam en levensstijl)
Uitleg ​hoe wij diëten (alles eten wat je lekker vindt en toch vet verliezen)
Uitleg over effectief trainen voor optimaal resultaat (​krachttraining en cardio)
Onze ​exacte strategieën voor blijvend vetverlies (geen jojo effect meer)


Wij hebben dit succesvolle protocol geschreven zodat jij 100% zelfstandig aan de slag kan.
Jij krijgt alle praktische en nuttige informatie die jij nodig hebt om resultaat te bereiken.

Geen overbodig info.
Gewoon een helder stappenplan met alle informatie over training, voeding en lifestyle ​waar jij resultaat mee gaat bereiken.



Ja! Ik wil ook Het Lichaam van mijn dromen
Nee, ik blijf liever er over dromen





Waardevol? Doe me een plezier en deel het artikel op social media!

pin it
share
 

Er zijn nog geen reacties.
 

Plaats een reactie











Meer trainings tips !