Fitasport - Fit & Afvallen & Sporten - Fitasport.nl

Arm Training

Triceps Training voor mooie gespierde armen.


By Fitasport |  10-09-2017 | Krachttrainiing | 0 Reacties 

Anatomie van de armen, welke spiergroepen kan en moet je trainen?

Voordat we meteen naar arm oefeningen springen is het goed om te weten hoe dit anatomisch in elkaar zit.
Je armen kunnen een hoop bewegingen maken, naar voren en naar achteren, je kan ze opvouwen boven je hoofd tillen enz.
De schouder vormt de basis voor de arm en de meeste boven armspieren ontspringen van dit gebied. In de bovenarm zijn de biceps en de triceps zo geplaatst dat ze de onderarm de kracht geven om te duwen en te buigen.

Je bovenarmen bestaan namelijk uit 4 grote spieren, beginnend bij de schouder of Deltaspier, dan de bekende Triceps en Biceps, en de Opperarmspier.

Hieronder zie je waar het om gaat.
Bovenarmspieren        Bovenarmspieren

Massive arms, de droom van iedere man. En deze droom wil je graag zo snel mogelijk verwezenlijken. Met deze oefeningen creëer jij die armspieren.

De triceps bestaat uit 3 spiergroepen. Met deze oefeningen train je alle drie de spiergroepen van de triceps.
De 3 groepen zijn de 'lateral head', 'long head' en de 'medal head'.
 

Close Grip Bench Press

De 'Close Bench Press' is de basis training voor de triceps en dan met name voor de 'long head' spiergroep.
Voor een goede mooie triceps ontwikkeling is het ook belangrijk om de andere spiergroepen te trainen, dit kan door de andere triceps oefeningen uit dit artikel.
Dit is een 'compound oefening' wat inhoud dat je meerdere spiergroepen tegelijk traint.
Het is de bedoeling dat je de triceps gaat 'isoleren' of ze altans maximaal te belasten.
Nooit je techniek opofferen ten bate van een zwaardere uitvoering. Maar dat geldt in wezen voor alle oefeningen.

De oefening:



Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Triceps Dip Machine

Deze oefening doe je op een 'Dip machine' en voer hem rustig uit voor het beste resultaat.

De oefening:



Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Triceps Push Down

De Triceps Push Down is een isolatie oefening en wordt staand uitgevoerd.
De gewichten til je met behulp van een touw en pully

De oefening:



Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Skull crushers

De Skull crushers of ook wel de 'lying triceps extension' genoemd. Of in het plat Nederlands tricepsstrekken.
De EZ Bar is voor de skull crushers aan te bevelen dan de rechte barbell. Mochten beiden niet voor handen zijn dan kun je deze oefening ook nog altijd met dumbbells uitvoeren.
Als je de gewichten te zwaar heb kan je je voorhoofd kraken. Vandaar de naam Skull crusher of te wel schedel kraken.

De oefening:



Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Dippen (tussen bankjes)

Dippen is 1 van de klassieke oefeningen het bestaat al zolang fitness bestaat.
De rede hiervoor is je heb geen speciale machines nodig, maar het is 1 van de effictieveste oefeningen om kracht en massa in het bovenlichaam toe te voegen.

De oefening:



Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Dumbbell Pullover

De dumbbell pullover is een eenvoudige oefening waarmee je verschillende spieren in je bovenlichaam traint. Naast de spieren die je gebruikt om de beweging van de dumbbell te coördineren, gebruik je een aantal spieren om je lichaam te stabiliseren gedurende de oefening.
Omdat de dumbbell pullover een samengestelde, oftewel compound oefening is, worden er naast de borstspieren ook andere spieren aangesproken. Zo spelen de spieren in de schouders en de triceps ook een rol bij het uitvoeren van de oefening.

De oefening:
De dumbbell pullover is een oefening voor je borst waarbij je een drukbank en een dumbbell nodig hebt. Zorg ervoor dat je bovenrug op het bankje rust.



Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  


Wil jij ook meer progressie
en alles uit je training halen?


Volg dan het nieuwe FIT-programma Sterk & Gespierd en haal het maximale uit jouw krachttraining!

Ontdek welke wetenschappelijke principes, schema’s en oefeningen de grootste impact hebben op jouw kracht en spiergroei.

Het complete programma sterk en gespierdHet complete programma
Meer dan 150 pagina’s aan informatie met alles dat je moet weten om zo effectief mogelijk een sterk en gespierd lichaam te krijgen.


Het complete programma sterk en gespierdFitnessschema’s
Opbouwende trainingsschema’s voor beginners en gevorderden met speciaal geselecteerde oefeningen volgens Nicks bewezen aanpak, zodat je precies weet wat je te doen staat.


Het complete programma sterk en gespierdOefeningenbibliotheek
Oefeningenbibliotheek met duidelijke video-instructies van alle fitnessoefeningen, zodat je precies weet hóe je moet trainen (en blessures voorkomt).



Fit sterk en gespierd

Wil jij meer progressie en alles uit je training halen?



Volg dan het nieuwe FIT-programma
Sterk & Gespierd
en haal het maximale uit jouw krachttraining!



Ja! Ik wil ook sterk en gespierd worden!





Waardevol? Doe me een plezier en deel het artikel op social media!

pin it
share
 

Er zijn nog geen reacties.
 

Plaats een reactie