x

Vergeet je gratis e-book niet!

Droog Trainen Protocol E-Book


Klaar Om ​Het Lichaam Van Je Dromen Te Bouwen
Download onze gratis
"Droog Trainen Protocol"
E-book







Fitasport - Fit & Afvallen & Sporten - Fitasport.nl    Fitasport - Fit & Afvallen & Sporten


Arm Training

Triceps Training voor mooie gespierde armen.


By Fitasport |  10-09-2017 | Krachttrainiing | 0 Reacties 

Anatomie van de armen, welke spiergroepen kan en moet je trainen?

Voordat we meteen naar arm oefeningen springen is het goed om te weten hoe dit anatomisch in elkaar zit.
Je armen kunnen een hoop bewegingen maken, naar voren en naar achteren, je kan ze opvouwen boven je hoofd tillen enz.
De schouder vormt de basis voor de arm en de meeste boven armspieren ontspringen van dit gebied. In de bovenarm zijn de biceps en de triceps zo geplaatst dat ze de onderarm de kracht geven om te duwen en te buigen.

Je bovenarmen bestaan namelijk uit 4 grote spieren, beginnend bij de schouder of Deltaspier, dan de bekende Triceps en Biceps, en de Opperarmspier.

Hieronder zie je waar het om gaat.
Bovenarmspieren        Bovenarmspieren

Massive arms, de droom van iedere man. En deze droom wil je graag zo snel mogelijk verwezenlijken. Met deze oefeningen creëer jij die armspieren.

De triceps bestaat uit 3 spiergroepen. Met deze oefeningen train je alle drie de spiergroepen van de triceps.
De 3 groepen zijn de 'lateral head', 'long head' en de 'medal head'.
 

Close Grip Bench Press

De 'Close Bench Press' is de basis training voor de triceps en dan met name voor de 'long head' spiergroep.
Voor een goede mooie triceps ontwikkeling is het ook belangrijk om de andere spiergroepen te trainen, dit kan door de andere triceps oefeningen uit dit artikel.
Dit is een 'compound oefening' wat inhoud dat je meerdere spiergroepen tegelijk traint.
Het is de bedoeling dat je de triceps gaat 'isoleren' of ze altans maximaal te belasten.
Nooit je techniek opofferen ten bate van een zwaardere uitvoering. Maar dat geldt in wezen voor alle oefeningen.

De oefening:



Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Triceps Dip Machine

Deze oefening doe je op een 'Dip machine' en voer hem rustig uit voor het beste resultaat.

De oefening:



Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Triceps Push Down

De Triceps Push Down is een isolatie oefening en wordt staand uitgevoerd.
De gewichten til je met behulp van een touw en pully

De oefening:



Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Skull crushers

De Skull crushers of ook wel de 'lying triceps extension' genoemd. Of in het plat Nederlands tricepsstrekken.
De EZ Bar is voor de skull crushers aan te bevelen dan de rechte barbell. Mochten beiden niet voor handen zijn dan kun je deze oefening ook nog altijd met dumbbells uitvoeren.
Als je de gewichten te zwaar heb kan je je voorhoofd kraken. Vandaar de naam Skull crusher of te wel schedel kraken.

De oefening:



Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Dippen (tussen bankjes)

Dippen is 1 van de klassieke oefeningen het bestaat al zolang fitness bestaat.
De rede hiervoor is je heb geen speciale machines nodig, maar het is 1 van de effictieveste oefeningen om kracht en massa in het bovenlichaam toe te voegen.

De oefening:



Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Dumbbell Pullover

De dumbbell pullover is een eenvoudige oefening waarmee je verschillende spieren in je bovenlichaam traint. Naast de spieren die je gebruikt om de beweging van de dumbbell te coördineren, gebruik je een aantal spieren om je lichaam te stabiliseren gedurende de oefening.
Omdat de dumbbell pullover een samengestelde, oftewel compound oefening is, worden er naast de borstspieren ook andere spieren aangesproken. Zo spelen de spieren in de schouders en de triceps ook een rol bij het uitvoeren van de oefening.

De oefening:
De dumbbell pullover is een oefening voor je borst waarbij je een drukbank en een dumbbell nodig hebt. Zorg ervoor dat je bovenrug op het bankje rust.



Deel jou ervaring onderaan de pagina
Terug naar de inhoudsopgave  

Wacht dit is nog niet alles!




Het volgende super aanbod is nog een kwartier geldig





Normale prijs: €292,- Tijdelijke prijs:

Alles wat je nodig hebt in één simpel te volgen protocol



De exacte methode die wij gebruiken om ons vetpercentage te verlagen
Inzicht in jouw dagelijkse calorieverbruik (voor jouw lichaam en levensstijl)
Uitleg ​hoe wij diëten (alles eten wat je lekker vindt en toch vet verliezen)
Uitleg over effectief trainen voor optimaal resultaat (​krachttraining en cardio)
Onze ​exacte strategieën voor blijvend vetverlies (geen jojo effect meer)


Wij hebben dit succesvolle protocol geschreven zodat jij 100% zelfstandig aan de slag kan.
Jij krijgt alle praktische en nuttige informatie die jij nodig hebt om resultaat te bereiken.

Geen overbodig info.
Gewoon een helder stappenplan met alle informatie over training, voeding en lifestyle ​waar jij resultaat mee gaat bereiken.



Ja! Ik wil ook Het Lichaam van mijn dromen
Nee, ik blijf liever er over dromen





Waardevol? Doe me een plezier en deel het artikel op social media!

pin it
share
 

Er zijn nog geen reacties.
 

Plaats een reactie











Meer trainings tips !